Maisan opetus- ja valmennusura on varsin pitkä. Jo 1970-luvulla Oulussa Äimärautiolla Maisa sai aloittaa avustamisen tunneilla ja omien ryhmien vetämisen Oulun Ratsastajien parissa.

Ensimmäisen oman hevosen myötä valmentautuminen ja kilpaileminen tulivat mukaan, ensin esteratsastus ja myöhemmin kouluratsastus. 1970 ja -80-luvun alussa Maisa oli mukana silloisen Raahen Seudun Ratsastajien toiminnassa vastaten opetuksesta.

Vuonna -82 Maisa perusti perheensä kanssa Siikajoelle Kastellin Ratsutilan jossa ratsastuskoulutoimintaa harjoitettiin vuoteen 2008 asti. Ratsastuskoulun muutettua Raaheen vastuu sen toiminnasta siirtyi perheen lapsille.

Maisa pitää nyt osan ratsastuskoulun tunneista sekä antaa yksityistunteja lähialueella ja kotitallissa Kastellin Ratsutilalla. Tuhansien annettujen tuntien jälkeen into lajia kohtaan on edelleen suuri.

Maisa on kouluratsastuksen lajivalmentaja.